.

  • On sale!
  • -7%

NXT RACE TUBE SUPER LIGHT TPU 700X23-32 WEIGHT 46G PRESTA 65MM

NXT-ROAD65

NXT TUBE IN NEW RESISTENT THERMOPLASIC MATERIAL WITH PRESTA VALVE 65 MM 700X23,25,28,30, 32 MADE IN ITALY 100%

Made in Italy

€14.89 Save 7%
€16.01
Tax included
Quantity
In Stock
 

Secure payments

  FREE EXPRESS DELIVERY !!

for orders over € 90. In Europe, Click here for exact details.

 

Terms and conditions

 

Shipping within 1 business day

CAUTION DO NOT INFLATE OUTSIDE THE TIRE TO MORE THAN 0.3 BAR!
TPU is an innovative thermoplastic material, guarantees better puncture resistance, lightness and fast rolling, compared to the usual butyl.
The valve has a diameter of ~ 6,2 mm

Suitable for tires: 700x23, 700x25, 700x28, 700x30, 700x32.

COMPATIBLE WITH ALL TYPES OF BRAKES. ANY TRACES OF SEALANTS PRESENT IN TIRES AND RIMS DO NOT DAMAGE THE NXT TUBE.
EN - WARNING: 1 - Do not inflate the tube outside the tire except during installation. 2 - Do not inflate the NXT inner tube at high pressure outside the tire, as it can deform and irreparably damage the inner tube. MAXIMUM PRESSURE OUTSIDE THE TIRE: 0.3 BAR /4.5 PSI (FIG.1). Only after having completed the NXT inner tube installation process it is possible to increase the pressure. 3 - Only use with tire and rims of compatible size with the NXT inner tube. Use with adequate rim tape. 4 - DO NOT EXCEED THE MAXIMUM PERMISSIBLE PRESSURE INDICATED FOR YOUR TIRE AND RIM (FIG.2). It is important to check the tire pressure before every ride. Pay attention to possible pressure increases in particularly high temperatures conditions. 5 - The NXT inner tube conforms to the tire used. The NXT tube can only be reused on other tires of the same size. 6 - Inner tubes are subject to wear. It is recommended to periodically check its integrity. If you see noticeable deformations or excessive wear, replace it. 7 - Do not use pointed tools or metal levers when installing or removing the NXT inner tube, as they could damage it. 8 - Do not remove the inner core of the valve as it can get damaged. The valve of the NXT inner tube is equipped with a fixed, non-removable and non-replaceable valve core. INSTALLATION INSTRUCTIONS: 1 - Check inside the tire, rim and tape for any sharp objectand remove them if any. 2 - Check that the rim tape is correctly seated. (FIG.3). 3 - Inflate the NXT inner tube to a MAXIMUM PRESSURE OF 0.3 BAR / 4.5 PSI with the valve facing inwards. (FIG.4). 4 - Mount the tire on the rim, inserting only one side inside the rim. (FIG.5). 5 - Insert the inner tube between the rim channel and the tire, starting with the valve (FIG.6). Press the valve towards the tire and insert the tire bead into its seat. (FIG.7). Check that the valve is correctly inserted (FIG.8). 6 - Continue inserting the tire bead in both directions for the entire length of the rim, finishing on the side opposite to the valve (FIG.9). During this step it may be necessary to lower the pressure of the inner tube. Be careful not to close the inner tube between the rim and tire edges (FIG.10). 7 - Check that the partially inflated inner tube is correctly inserted inside the tire. The inner tube must not be twisted. 8 - Check that the tire beads are correctly inserted inside their seat, around the entire circumference and on both sides of the rim. 9 - Inflate the tire making sure it inflates evenly. In the event of a patchable puncture, the inner tube can be repaired with the NXT Barbieri repair kit. Do not use conventional patches as they are not suitable for thermoplastic material.

Read more
NXT-ROAD65
1768 Items

Data sheet

Provenienza
Prodotto italiano
New
Grade 

09/18/2024

Esperienza passata positiva

Presa per ricambio di altre che sto usando sperando che rimanga inutilizzata!?

Grade 

12/14/2023

Ottimo prodotto

Prodotto con un buon rapporto qualità/prezzo, si avverte chiaramente la maggiore leggerezza della ruota, soprattutto nei rilanci e nelle salite. Con entrambe le camere d'aria in TPU si alleggeriscono le ruote mediamente di circa 300 grammi. Possibile girare tranquillamente con pressione di gonfiaggio più basse. Mi sembrano più resistenti delle camere in butile alle forature, che sono facili da riparare con il kit apposito e tornano praticamente nuove, in quanto la plastica della camera si fonde con quella del kit di riparazione. Le consiglio certamente.

Grade 

04/12/2023

Esperienza soddisfacente

Comprate la prima volta con il kit di riparazione, per me con BDC, e mia moglie con E-ROAD. Inizialmente ho avuto un paio di problemi con due valvole, ho contattato l'Azienda dimostrando il problema. Immediatamente con serietà e professionalità hanno risolto totalmente ogni problema. Ad oggi ci ho già percorso 6-7 mila km e non ho ancora forato, oltre al fatto di essere più leggere del 50% delle camere tradizionali la bici è più scorrevole. Per quanto riguarda mia moglie discorso diverso, essendo la bici a pedalata assistita è molto più pesante. Lei ha forato una prima volta con una spina di Rubinia nemmeno troppo lunga, sufficiente per trapassare appena il copertone. Riparata perfettamente con il suo kit e rimontata. La seconda dopo più di migliaio di km, sempre la stessa camera, questa volta riparandola, osservandola meglio, ho notato che in alcuni piccolissimi punti lo spessore è irregolare ed è più sottile. Tenendo conto che è avvenuto nella parte a contatto con il nastro del cerchione, che ho controllato accuratamente e non ho riscontrato il minimo difetto. Riparata, rimontata e riutilizzata senza problemi. Ritengo probabilmente con il peso e la pressione d'aria ha ceduto uno di questi punti più sottili
Un amico con il quale esco, a conoscenza di tutto, mi ha chiesto di prendergliele. Aprendo la confezione ho notato subito, dal mio punto di vista, una differenza nella qualità migliorata. Ci ha percorso qualche centinaio di km, per ora soddisfatto. Detto questo senz'altro per me le ricomprerò.

Grade 

03/20/2023

Ottimo camera

Ottima camera. Molto leggera rispetto al butile
Occupa pochissimo spazio
Provata in una gf su terreno anche molto sconnesso per ora no problem

related

Products
0
0